Akıllı telefon sektörü son yıllarda rekabet konusunda bambaşka bir noktaya ulaştı. Üretici firmalar için en iyi telefonu çıkartmak, yeni teknoloji ve görülmemiş özellikleri sunmak adeta pazarda “en iyi benim” anlamına gelmeye başladı.
Dünya devi Samsung uzun yıllardır pazarda bir numaralı üretici firma olarak yerini koruyordu fakat Huawei nisan ayında bir numaralı üretici firma ünvanını eline geçirdi. Huawei’nin bu unvanı bırakmaya da hiç niyeti yok gibi duruyor.
Bilindiği üzere Huawei 2019 yılı içerisinde ABD hükümeti ile problemler yaşadı. Başkan Trump, firmanın Çin Hükümeti için casusluk yaptığını dile getirerek ABD’li şirketlerin Huawei ile çalışmasına yasak getirdi.
Huawei için bu noktada en büyük darbe Google’dan geldi. Google servislerinin kullanılamaz hale geldiği Huawei markalı telefonların satış noktasında olumsuz anlamda etkilenmesi bekleniyordu. Ancak nisan ayında paylaşılan veriler, Huawei’nin yasaklardan beklentilerin çok daha altında etkilendiğini gözler önüne serdi.
Birçok firma ve akıllı telefon sektörü bu ivmenin geçici olduğunu, hatta “dünyanın en büyük telefon üreticisi” unvanının kısa süre içerisinde el değiştireceğini düşünüyordu. Ancak mayıs ayında sonuç değişmedi. Yılların devi Samsung, 0.1 puan da olsa bir kez daha Çinli firmanın gerisinde kaldı ve bu durum raporlara göre haziran ayında da tekrarlayacak gibi duruyor.
Nikkei Asia firması, Huawei’nin mevcut satışlarının haziran ayı için kurtarıcı rolünde olacağını gösteriyor. Piyasadaki tahminlere göre Samsung’un satışları nisan ve haziran ayları arasında yıllık olarak %30 oranında düşüş gösterecek. Bu durum Huawei’nin haziran ayında da tekrardan sektörün zirvesinde olacağının bir göstergesi.
Huawei zirveye nasıl yerleşti?
Samsung ve Apple gibi üreticiler dünyanın her pazarına hitap ederken Huawei Çin’de kendi kitlesine sahip ve bu bölgede Google Servislerinin olup olmaması hiçbir sorun teşkil etmiyor. Dünya nüfusunun büyük bir çoğunluğunun Çin’de bulunması Huawei’nin güçlü kalmasına yardımcı oldu.