Youtube kanalları, video ortalarında verilen reklam seçeneklerinden yararlanabilmek adına on dakikalık bir süreye ulaşması gerekiyordu. Yaptıkları açıklamaya göre bu sürenin 8 dakikaya inmesi gerçekleştirildi. Kısacası artık kısa olan videoların da orta kısımlarında reklam yer alacak.
Ülke içerisinde Youtube reklam üreticileri açısından en az gelir elde edilen ülkelerden birisi. Durum bu halde olunca ülkede yer alan içerik üreticileri reklamlar haricinde bir de sponsor anlaşmaları yaparak gelir kaynağı elde etmeyi başarıyor. Ülkedeki izleyiciler; videolardaki başta - ortada - sondaki reklamları otomatik atanmış olanlar dışında sponsorlu olanları mecbur izlemek zorunda kalıyor.
Youtube reklamları arttırılıyor!
Platform içinde yer alan otomatik reklam sistemi içerisinde bazı süre sınırları yer alıyor. Hali hazırda olan video düzeneğine göre videolar 10 dakikadan daha uzun bir haldeyse videonun orta kısımlarına otomatik bir reklam ataması gerçekleşiyor. Üreticiler tarafından istenilen dakika ve saniye ayarlaması yapılabiliyor. Bu sayede içerik akışı olumsuz bir etkilenme ile karşılaşmıyor.
Geçtiğimiz aylar incelenecek olur ise 3 milyon aboneye ulaşılan Youtube kanalımız adına bildirimlerde yer alan ekip, temmuz sonu itibari ile 8 dakika uzunluğunda olan videoların orta kısımlarında da reklam yer alacağını bildirdi. Yapılan açıklamalara göre artık 10 ve 8 dakika arasında olan tüm uzunluktaki videoların orta kısımlarına reklam ataması yapılacak. Üreticiler ise reklamları istedikleri gibi ayarlama hakkına sahip.
Videoda çıkan reklam verme barajının 10dan 8 dakikaya indirilmesi aslında on dakikalık videolar içerisinde eskiye oranla daha çok reklam görecekleri anlamına geliyor. Daha kısa süreli olan videoların orta kısımlarında dahi reklam çıkacak olması içerik üreticileri için daha fazla sorumluluk yüklenmesine işaret ediyor. Videolarda insanların karşılarına bir anda çıkan reklamlar üreticilerin bir nebze de olsa olumsuz etkilenmelerine neden oluyor. Üreticiler ise bunu ayarlayarak kendilerini olumsuz bir şekilde etkilemelerine izin vermeyebilecekler.
Youtube üzerinde verilen reklam barajının aşağılara indirilmesi ülkede Youtube gelirlerinin de artmasına etki edecek. Kullanıcılarda oluşacak deneyimin nasıl etkileneceğini ise ilerleyen zamanlarda kendini gösterecek.